FAQ

Pred cestou:

   

Všetky spoje, ktoré je možné si rezervovať, nájdete v našom formulári vyhľadávania vo Fernbus aplikácii a na www.flixbus.sk. Aktuálnu sieť trás nájdete na našej webovej stránke v časti autobusové spoje.

Keď cestujete v skupine, máte možnosť prenajať si vo FlixBuse celý autobus pre seba spoločne so šoférom a s vyzdvihnutím doma a individuálnou trasou. Zadajte jednoducho na stránke www.mieten.flixbus.de údaje o ceste, vypočíta sa vám cena, urobte bezplatnú rezerváciu a tešte sa na jazdu!

Cestujete v skupine a máte špeciálne želania? Na www.mieten.flixbus.de si môžete rezervovať individuálny autobus so šoférom. Tu vám bude cesta ušitá na mieru: vyzdvihnutie spred domu, priama preprava presne, kam chcete, cesty na miesto. S FlixBus prenájmom sa dostanete všade. Zadajte jednoducho údaje o ceste, vypočíta sa vám cena, urobte bezplatnú rezerváciu a tešte sa na jazdu!

   

Naše spoje je možné si rezervovať približne 4 až 6 týždňov pred dňom odjazdu v našej aplikácii a na našej internetovej stránke. Každý deň usilovne pracujeme na rozšírení našej siete spojov a na ďalšom vylepšení našich jestvujúcich liniek. Pritom máme na srdci osobitne tri veci: dochvíľnosť, atraktívne časy odjazdov a optimálne spoje na prestup. Aby sme spätnú väzbu a vylepšenia mohli realizovať čo najrýchlejšie, predávame lístky spravidla najviac pár mesiacov vopred.

Ak chcete dostávať aktuálne informácie o nových spojoch, prihláste sa na odber nášho newsletter-u alebo sa staňte naším fanúšikom na Facebooku.

   

Najjednoduchšie bude, keď vás naša aplikácia navedie priamo na vašu zastávku. Vyberte si zastávku, kliknite na šípku hore vpravo, a hneď sa začne navigácia. Zoznam miest odjazdu nájdete v našej aplikácii v záložke „zastávky“ a v našom prehľade zastávok. Kliknutím na príslušné mesto sa dozviete adresu zastávky/zastávok a zobrazí sa aj mapa. Na potvrdení rezervácie sú tiež zobrazené mapy príslušných zastávok.

Zastávky sú na mieste zvyčajne ako také označené.

   

Najpohodlnejšie bude, keď si cestu rezervujete priamo na svojom telefóne cez našu aplikáciu. Lístok sa potom uloží v záložke „moje lístky“ a pri nastupovaní stačí, keď ho ukážete na telefóne. Navyše máte istotu, že rovnako ako pri rezervácii cez našu internetovú stránku, dostanete vždy najvýhodnejšiu cenu. V aplikácii sú okrem toho stále znova exkluzívne špeciálne akcie. Potvrdenie rezervácie dostanete potom jednoducho emailom (pozrite si tiež priečinok nevyžiadanej pošty).

Okrem toho si cestu môžete rezervovať telefonicky na zákazníckom servise (+49 30 300 137 300*), v jednom z našich predajných miest/v cestovnej kancelárii/agentúre alebo priamo u šoféra v autobuse. Upozorňujeme, že v autobuse zaplatíte normálnu cenu (pre dospelých a deti) a lístok si je možné kúpiť, len ak sú voľné miesta. Zvýhodnené a akčné ceny, ako aj skupinové zľavy v autobuse, žiaľ, nie sú dostupné. Doklad o zaplatení za hotovostnú platbu v autobuse slúži zároveň ako lístok/potvrdenie rezervácie.

   

Spôsob platby závisí od toho, kde sa nachádzate:

  • Online rezervácia: kreditná karta (Visa/Mastercard/Amex), Paypal alebo Carte Bleue.
  • U šoféra autobusu: dostanete potvrdenie o rezervácii miesta v autobuse. Pokladničný doklad slúži zároveň ako lístok/potvrdenie rezervácie. Pozor: pri kúpe lístkov priamo od šoféra autobusu platíte vždy normálnu cenu. Výhodné/zľavnené lístky sú k dispozícii len pri nákupe lístkov online alebo na našom predajnom mieste/v cestovnej agentúre. Zatiaľ nie je možné platiť kartou v autobuse.
  • Predajné miesta/cestovné agentúry: všetky naše agentúry ponúkajú rôzne spôsoby platby, v každom prípade je vždy možná platba v hotovosti.
  • Telefonicky: kreditná karta (Mastercard/Visa/Amex), ako aj priame inkaso pre zákazníkov s bydliskom v Nemecku.

Upozorňujeme, že niektoré možnosti platby sú spojené s poplatkami za platbu, ktoré vyberajú tretie strany. Vždy je však dispozícii aj jedna možnosť platby bez poplatku za platbu. Poplatky sa zobrazia počas procesu rezervácie.

   

Poukážku (napr. darčekovú poukážku, poukážku pri storne) si môžete uplatniť jednoducho pri rezervácii online cez aplikáciu a na webovej stránke, pri telefonickej rezervácii alebo v našich predajných miestach/cestovných kanceláriách/agentúrach. Po vybratí cesty máte v nákupnom košíku možnosť zadať kód poukážky. Upozorňujeme, že pri jednej rezervácii môžete zadať len jednu poukážku. Vyplatenie zostatku poukážky v hotovosti nie je možné.

Poukážky, ktorých platnosť nie je možné predĺžiť, sú darčekové poukážky kúpené v našom obchode. Kódy poukážok, ktoré boli vystavené v rámci zmeny alebo storna rezervácie, majú platnosť 1 rok.

   

Ak máte problémy s rezerváciou online, pravdepodobne ich spôsobuje váš internetový prehliadač. Na vyriešenie problému máte tieto možnosti:

  • Použite iný prehliadač.
  • Vyprázdnite vyrovnávaciu pamäť (cache) a vymažte súbory cookies, potom reštartujte prehliadač a skúste znovu pokračovať.
  • Aktualizujte si prehliadač. Používame veľmi vysoký bezpečnostný štandard a naše stránky sú optimalizované na nové verzie prehliadačov. Najnovšie verzie každého prehliadača nájdete pomocou týchto odkazov: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Ešte ste nedostali email s potvrdením? Skontrolujte, či email s potvrdením nie je v priečinku nevyžiadanej pošty.

Ak sa vám problém stále nepodarilo vyriešiť, zavolajte na číslo +49 (0)30 300 137 300*. Radi vám pomôžeme.

   

Zoznam všetkých predajcov a predajných miest nájdete v prehľade cestovných agentúr/predajných miest. Jednoducho zadajte poštové smerovacie číslo a vyhľadajte predajcov v okolí.

   

Áno, rezerváciu môžete zmeniť v časti „zmena/storno rezervácie“ na webovej stránke alebo v predajných miestach/cestovných agentúrach do 15 minút pred odjazdom:

Zmena telefónneho čísla: bezplatne. Pošleme vám nové potvrdenie rezervácie s novým číslom rezervácie.

Zmena mena cestujúceho: bezplatne, s touto výnimkou: ak je cesta v čase storna drahšia ako cena cesty pri pôvodnej rezervácii, doplatíte rozdiel. Pošleme vám nové potvrdenie rezervácie s novým číslom rezervácie.

Storno a nová rezervácia: ak chcete zmeniť rezerváciu, vykonajte tieto kroky:

  • Overte si dostupnosť novej želanej cesty.
  • Stornujte predchádzajúcu rezerváciu a pošleme vám poukážku, ktorú môžete použiť pri novej rezervácii.
  • Rezervujte si novú cestu a použite poukážku, ktorú ste dostali. Pošleme vám nové potvrdenie rezervácie s novým číslom rezervácie. Ak je cena novej rezervácie vyššia ako hodnota poukážky, musíte zaplatiť rozdiel.

Upozorňujeme, že za proces stornovania sa platí stornovací poplatok 1 € za cestujúceho a cestu.
Poplatok bude zobrazený počas procesu stornovania.

   

Áno, meno cestujúceho môžete zmeniť bezplatne do 15 minút pred odchodom na stránke v časti „Zmena/storno rezervácie“ alebo v predajných miestach/cestovných agentúrach. Ak je cesta v čase storna drahšia ako cena cesty pri pôvodnej rezervácii, doplatíte rozdiel. Pošleme vám nové potvrdenie rezervácie s novým číslom rezervácie.

   

V našich autobusoch máte vždy zaručené miesto. Nie je však možné rezervovať si sedadlo vopred. Ak chcete na ceste konkrétne sedadlo, odporúčame vám prísť na zastávku autobusov najneskôr 15 minút pred odjazdom. Ak na želanom mieste sedí iný cestujúci, môžete sa ho spýtať, či je ochotný vymeniť si miesta. Naši cestujúci so zníženou mobilitou alebo s malými deťmi majú, prirodzene, prednosť pri výbere miesta.

   

Deti cestujú za zvýhodnené ceny. Tieto ceny sa vzťahujú na deti a neplnoleté osoby do 15 rokov. Ak je k dispozícii zľava, ktorá je vyššia ako zľava pre deti, dieťa automaticky dostane nižšiu cenu.

Malé deti od 0 do 3 rokov a nižšie ako 150 cm môžu cestovať len v detských sedačkách. Počas cesty treba detské sedačky uchytiť s bezpečnostnými pásmi v autobuse. Musí byť možné pripevniť detské sedačky dvojbodovými bezpečnostnými pásmi; detské sedačky musí zabezpečiť osoba, ktorá sprevádza malé dieťa.

Deti a neplnoleté osoby, ktoré ešte nedosiahli 10 rokov, môžu na všetkých pravidelných domácich a medzinárodných spojoch cestovať len v sprievode osoby, ktorá má najmenej 18 rokov.

Deti a neplnoleté osoby vo veku od 10 do 15 rokov môžu cestovať našimi autobusmi bez sprievodu dospelej osoby, ak rodič alebo opatrovník počas rezervácie písomne potvrdil, že neplnoletá osoba je schopná a je v stave cestovať sama bez dohľadu. My ani naši partneri nezodpovedáme za dohľad nad neplnoletými osobami. Deti, ktoré cestujú samé, nemôžu cestovať nočnými autobusmi a cez štátne hranice. Navyše žiadne deti, ktoré cestujú samé, nemôžu cestovať na trasách, ktoré zahŕňajú pripojovacie spoje.

Mladistvé osoby vo veku najmenej 15 rokov môžu s nami cestovať samé. V prípade medzinárodných spojov musí rodič alebo opatrovník zabezpečiť, aby mali mladistvé osoby so sebou všetky doklady a preukazy totožnosti potrebné na prechod cez hranice.

   

Tu nájdete informácie o možnostiach prepravy cestujúcich so zdravotným postihnutím a obmedzenou pohyblivosťou. Na overenie možností prepravy prosíme všetkých cestujúcich, ktorí musia cestovať v invalidnom vozíku, aby sa najskôr 2 týždne a najneskôr 7 dní pred rezerváciou spojili s naším zákazníckym servisom. V prípade cestujúcich, ktorí napriek svojmu zdravotnému postihnutiu, resp. obmedzenej pohyblivosti môžu cestovať v bežnom sedadle pre cestujúcich, sa lehota na oznámenie skracuje na 36 hodín pred odjazdom.

Môžem napriek svojej obmedzenej pohyblivosti kedykoľvek využívať celú sieť spojov?

Vo všeobecnosti prepravujeme všetky osoby – nezávisle od zdravotného postihnutia alebo obmedzenej pohyblivosti. V súčasnosti však zatiaľ nie sú splnené všetky potrebné predpoklady, aby sme mohli kedykoľvek a na všetkých ponúkaných spojoch prepravovať všetkých cestujúcich Súvisí to na jednej strane s konštrukčnými danosťami našich autobusov, ktoré používame, a na druhej strane nie je na všetkých zastávkach zabezpečená bezbariérová infraštruktúra. FlixBus má v súčasnosti len málo bezbariérových autobusov, ktoré možno flexibilne používať na viacerých spojoch. Zastávky sú však v zodpovednosti príslušného prevádzkovateľa.
Ak máte obmedzenú pohyblivosť a viete samostatne alebo s pomocou sprievodnej osoby nastúpiť do autobusu a vystúpiť z neho, môžeme vás už teraz prepravovať na všetkých spojoch. 
Ak máte invalidný vozík, ale môžete vstať a samostatne nastúpiť do autobusu, môžeme vás takisto prepravovať na všetkých spojoch.
Ak však invalidný vozík potrebujete aj v autobuse, môžeme vás v súčasnosti z dôvodu opísaných okolností prepravovať len na určitých trasách po dôkladnom predchádzajúcom overení.  

Ako a kedy si môžem rezervovať cestu? 

Ak používate invalidný vozík, spojte sa najskôr 2 týždne a najneskôr 7 dní pred začiatkom cesty s naším zákazníckym servisom (+49 (0)30 300 137 300*) na overenie možnosti prepravy. Ak sú splnené všetky potrebné predpoklady, náš zákaznický servis urobí pre vás a vašu sprievodnú osobu od pondelka do piatku od 9.00 do 18.00 telefonickú rezerváciu.
Ak si môžete napriek svojmu obmedzeniu sadnúť na bežné sedadlo pre cestujúcich v autobuse, zarezervujte si lístok samostatne a bez predchádzajúceho ohlásenia. Oznámiť nám musíte 36 hodín pre odjazdom len pomôcky, invalidné vozíky alebo ortopedické pomôcky v batožinovom priestore, sprievodné osoby a slepecké psy.

Aké náklady vzniknú pre moju sprievodnú osobu alebo sprievodného psa?

Po predložení dôkazu o potrebe stáleho sprievodu budú sprievodná osoba a aj sprievodný pes prepravení bezplatne. Pre sprievodného psa bude zarezervované aj samostatné miesto.
Pri začiatku jazdy preukážete bezplatnú cestu sprievodnej osoby predložením dôkazu o potrebe stáleho sprievodu. Na tento účel predložíte pri začiatku cesty príslušný dokument, v ktorom je uvedená potreba stáleho sprievodu, napríklad 

  • v Nemecku preukaz ZŤP alebo osvedčenie odborného lekára;
  • vo Francúzsku Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement); 
  • v Taliansku: osvedčenia vystavené miestnym orgánom pre zdravotnú starostlivosť (ASL) alebo Štátnym ústavom pre sociálnu starostlivosť (INPS).

Pre sprievodného psa platí to isté. Okrem toho potrebujete dôkaz, že pes absolvoval uznávaný výcvik pre sprievodného alebo slepeckého psa.

Aké požiadavky musí spĺňať môj invalidný vozík, aby som si ho mohol zobrať do vnútra autobusu?

V priestore pre cestujúcich sa môžu prepravovať len invalidné vozíky prípustné podľa normy DIN EN 12183 alebo DIN EN 12184 ako sedadlo pre cestujúceho a ktoré majú systém aretácie podľa normy DIN 75078-2. Okrem toho platia tieto maximálne rozmery: max. šírka 80 cm x dĺžka 120 cm / 250 kg celková hmotnosť.
Ak sa pri registrácii v autobuse zistí, že váš invalidný vozík napriek písomnému uisteniu nespĺňa tieto predpoklady, nemôžete si ho zobrať a nárok na prepravu zaniká bez nároku na náhradu.

Sú obsluhované zastávky bezbariérové? 

Podobne ako úprava našich autobusov aj bezbariérová úprava zastávok trvá určitý čas, takže ani tu nie je možné ponúknuť celoplošnú sieť. Pretože však zastávky neprevádzkujeme my, nemáme v súčasnosti ešte dostatočné údaje o infraštruktúre. Preto vám odporúčame, aby ste sa na aktuálny stav zastávky pred cestou informovali u miestneho prevádzkovateľa zastávky.

Ako a kde dostanem pomoc?

V záujme zabezpečenia čo najpríjemnejšej cesty vám odporúčame cestovať spoločne so sprievodnou osobou, ktorá môže v prípade potreby poskytnúť potrebnú pomoc. Skontaktujte sa s nami včas, aby sme si mohli prejsť podrobnosti cesty. Na to je potrebné, aby ste nám svoje potreby (pomoc pri nastupovaní a vystupovaní; upozornenie na obmedzenú mobilitu atď.) oznámili najneskôr 36 hodín pred plánovaným odjazdom.

   

Na výhodnú prepravu vašej skupiny vám ponúkame dve možnosti:

Keď chcete cestovať flexibilne podľa vlastných želaní, môžete si na www.mieten.flixbus.de prenajať vlastný autobus so šoférom. Tu sú možné všetky špeciálne želania – vyzdvihnutie spred domu, doprava priamo do cieľa, na požiadanie využívanie autobusov na mieste. Zobrazenie okamžitej ceny umožňuje jednoduchú rezerváciu, cesta je pohodlne individuálna a spoločne pohodlná. A ak by ste si to rozmysleli, môžete cestu do 14 dní pred odjazdom bezplatne stornovať.

Navyše pre skupiny 3 až 40 osôb ponúkame v linkovej doprave zvýhodnenú skupinovú cenu. V prípade dostupnosti si cestu môžete rezervovať priamo v časti „rezervácie“. Tým vzniká povinnosť predbežnej rezervácie v trvaní jedného dňa. Ak je akciová cena nižšia ako cena pre skupinu, zobrazí sa vám akciová cena, aby ste si cestu mohli rezervovať za nižšiu cenu. 

Ak sa chcete dostať do destinácií, ktoré nepokrýva naša linková doprava, máte možnosť prenajať si autobus. Ten vám zaručí úplnú flexibilitu spolu s vysokou úrovňou pohodlia a udržateľným cestovaním.

   

V prípade ciest do inej krajiny sa uistite, že máte so sebou všetky doklady a preukazy totožnosti potrebné na prechod cez hranice. Nezamykajte batožinu, aby sme mohli vyhovieť colným normám, a  na zamedzenie nejasnostiam ju označte menom a adresou.

Dbajte naďalej na predpisy o cestovných dokladoch, vízach, devízach a na zdravotné predpisy. Informácie o týchto predpisoch možno získať na Cudzineckom úrade alebo u polície (http://www.bundespolizei.de, prípadne telefonicky: 0800 6 888000).

Dbajte okrem toho aj na príslušné colné predpisy. V prípade otázok o jednotlivých nemeckých colných predpisoch sa môžete obrátiť na informačnú službu colnej správy (info.privat@zoll.de alebo v prípade obchodných otázok na info.gewerblich@zoll.de). Na otázky týkajúce sa cla možno odpovedať len v nemčine a angličtine.

   
Môžem získať zľavu na cesty v rámci Dánska?

Študenti, deti a seniori môžu pri cestovaní v Dánsku získať nižšie ako bežné ceny. Upozorňujeme, že ak ste sa rozhodli vykonať rezerváciu a cestovať za zľavnenú cenu, šofér bude potrebovať platný preukaz totožnosti, ktorým sa treba preukázať pri nastupovaní do autobusu.

Študenti: študentská zľava platí pre zapísaných študentov s platným preukazom totožnosti študenta. Ako preukaz totožnosti akceptujeme:

  • platný preukaz totožnosti študenta s fotografiou a dátumom platnosti,
  • platný preukaz totožnosti študenta s fotografiou a dokladom o zápise vydanom v posledných 12 mesiacoch,
  • platná karta mládeže (Danish Ungdomskort, vydaná organizáciami Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB alebo Movia),
  • platná študentská karta ISIC.

Seniori: seniorská zľava platí pre ľudí starších ako 64 rokov a ľudí, ktorí poberajú dôchodok podľa dánskeho zákona o sociálnom dôchodku. Akceptované preukazy totožnosti:

  • platný preukaz totožnosti dokazujúci vek vyšší ako 64 rokov, ako napríklad kartička zdravotného poistenia, vodičský preukaz alebo pas,
  • dánske vyhlásenie o dôchodku, ktoré vydal dánsky úrad (pensionmeddelelse) spoločne s preukazom totožnosti, ako je kartička zdravotného poistenia, vodičský preukaz alebo pas

Deti: detská zľava má dve kategórie: a) deti mladšie ako 12 rokov; b) deti mladšie ako 16 rokov. V prípade pochybností potrebujú deti platný preukaz totožnosti potvrdzujúci ich vek. Akceptované preukazy totožnosti:

  • dánska (žltá) alebo medzinárodná (modrá) kartička zdravotného poistenia,
  • pas.

Upozorňujeme, že lístky objednané v kategóriách deti, študenti a seniori sú platné len s uvedenými preukazmi totožnosti. Ak šoférovi neukážete požadovaný preukaz totožnosti, váš zľavnený lístok je neplatný a na nastúpenie do autobusu je potrebný nový bežný lístok.

Dánski vojaci v rámci povinnej vojenskej služby môžu cestovať zadarmo po predložení príslušnej dokumentácie a preukazu totožnosti o takejto službe. Potrebná je rezervácia miesta, rezerváciu treba vykonať na adrese sluzby@flixbus.sk.

   

Kód poukážky LIDL môžete využiť na stránke www.flixbus.com a môžete ho použiť len na jednu cestu autobusom. Platnosť poukážky je obmedzená; dátum skončenia platnosti je uvedený na potvrdenke. Jednu poukážku môže použiť jedna osoba na jednu cestu. Obmedzené je tiež to, koľko lístkov môže každá osoba nakúpiť a využiť. Po uplatnení poukážky nemožno lístok stornovať. Poukážku môžete, samozrejme, darovať, ďalší predaj je však zakázaný. V prípade ďalších otázok pošlite email na adresu lidl@flixbus.de alebo zavolajte na číslo +49 (0)30 300 137 300*.

   

Naše darčekové poukážky môžete kúpiť online alebo v našej predajni. Tu si môžete vybrať rôzne hodnoty. Ďalšie informácie o darčekových poukážkach nájdete priamo v predajni.

   
Chcem si založiť zákaznícky účet FlixBus, čo mám pre to urobiť?

Na výber máte dve možnosti: môžete sa registrovať úplne jednoducho na našej prihlasovacej stránke alebo počas procesu rezervácie.

Na prihlasovacej stránke zadajte svoju emailovú adresu, a následne dostanete email s odkazom na overenie – niekedy to môže pár minút trvať. Potom zadáte už len svoje meno a heslo, a váš zákaznícky účet FlixBus je aktívny.

Keď si chcete založiť účet počas procesu rezervácie, musíte označiť príslušné políčko na platobnej stránke. Ukončením rezervácie sa automaticky odošle email na overenie emailovej adresy zadanej pri rezervácii.

Navyše môžete po registrácii cez email spojiť svoj facebookový profil so zákazníckym účtom FlixBus.

   
Chcem sa prihlásiť cez Facebook, čo mám pre to urobiť?

Na prihlasovacej stránke alebo na stránke s údajmi o cestujúcich sa môžete tiež „spojiť s Facebookom“ a vyjadriť súhlas v novom okne. Podmienka: prihlásili ste sa so svojím facebookovým profilom. Vaša registrácia prebehla a dostanete aj potvrdzujúci email. Viac už nie je potrebné.

Samozrejme, na vašu časovú os na Facebooku nebudeme nič dávať.

   
Chcem sa prihlásiť v aplikácii. Prečo to nefunguje?

Práve pracujeme na tom, aby ste sa mohli prihlásiť aj v našich FlixBus aplikáciách.

Kým sa nám to podarí, môžete v aplikácii využiť možnosť pridania naskenovaného QR kódu lístku a uloženia platobných údajov.

   
Zabudol/Zabudla som heslo k zákazníckemu účtu FlixBus / nemôžem sa prihlásiť.

Aby ste aj so zabudnutým heslom mali rýchlo prístup k svojim údajom, môžete si nechať resetovať svoje heslo.

   
Môj účet ešte nie je overený, neviem však už nájsť potvrdzovací email.

Keď váš účet ešte nie je overený alebo ste nedostali potvrdzujúci email, môžete si tu nechať opätovne poslať email.

   
Čo treba vedieť o zákazníckom účte FlixBus?

Veľmi užitočná je možnosť uložiť si svoje spôsoby platby v zákazníckom účte. Tak budete môcť ešte rýchlejšie vykonať rezerváciu, lebo nebudete musieť pri každej rezervácii zadávať všetky údaje.

Po prihlásení môžete označením háčikom súhlasiť s uložením svojich platobných údajov. Vo vašom zákazníckom účte sú v časti „Moje rezervácie“ uvedené všetky lístky, ktoré realizujete po potvrdení registrácie so svojou emailovou adresou.

Samozrejme, cez svoj zákaznícky účet môžete vykonať rezervácie aj pre iných – rodinu alebo priateľov –, dávajte pozor, aby boli uvedené správne mená cestujúcich.

Vaše osobné údaje a platobné údaje sú u nás v bezpečí – žiadne údaje neposkytujeme ďalej. Bližšie informácie nájdete v našich smerniciach o ochrane údajov.

V autobuse:

   

Na pristúpenie do autobusu potrebujete vytlačené potvrdenie rezervácie alebo potvrdenie rezervácie v elektronickej forme (ako súbor PDF alebo ako QR kód na telefóne). Najjednoduchšie je ukázať lístok vo Fernbus aplikácii. Dbajte na to, aby ste pri cestách do inej krajiny mali so sebou všetky doklady a preukazy potrebné na prechod cez hranice.

Potvrdenie rezervácie dostanete na konci procesu rezervácie na vytlačenie, ako aj emailom (pozrite si tiež priečinok nevyžiadanej pošty). V prípade kúpy lístku od šoféra autobusu slúži pokladničný doklad ako lístok/potvrdenie rezervácie.

   

Bezplatne si môžete zobrať jeden kus príručnej batožiny a jeden kus cestovnej batožiny. Označte batožinu menom a adresou.

Príručná batožina je jeden kus batožiny, ktorý nepresahuje rozmery 42 x 30 x 18 cm a maximálnu hmotnosť 7 kg, všetky cennosti by mali byť v príručnej batožine.
Cestovná batožina je obmedzená na 1 kus s maximálnymi rozmermi 80 x 50 x 30 cm. Nepatrne odlišné rozmery sú prípustné, ak celkový obvod cestovnej batožiny (výška, šírka a dĺžka) nepresahuje 160 cm. Celkovo si môžete zobrať maximálne 20 kg cestovnej batožiny na osobu.
Nadpočetná batožina: Na osobu je možné v rámci dostupnej kapacity prepravovať ešte ďalší, druhý kus cestovnej batožiny. Táto nadpočetná batožina nesmie prekročiť rozmery cestovnej batožiny a môže vážiť maximálne 20 kg. Tento kus nadpočetnej batožiny stojí 2 € a musí byť (ak to je pre cestu možné) nahlásený počas rezervácie alebo nahlásený a potvrdený po rezervácii, najskôr však 48 hodín pred odjazdom autobusu, telefonicky na zákazníckom servise: +49 (0)30 300 137 300*. Neexistuje všeobecný nárok na prepravu viac ako jedného kusu batožiny.

Nadrozmerná batožina: Za batožinu, ktorá je väčšia ako cestovná batožina, sa platí poplatok 9 €. Obvod batožiny (výška v cm + šírka v cm + hĺbka v cm) batožiny nesmie byť väčší ako 240 cm a môže mať maximálne 30 kg. Okrem toho musí byť tento kus nadpočetnej batožiny (ak to je pre cestu možné) nahlásený počas rezervácie alebo nahlásený a potvrdený po rezervácii, najskôr však 48 hodín pred odjazdom autobusu, telefonicky na zákazníckom servise: +49 (0)30 300 137 300*. Neexistuje všeobecné právo každého cestujúceho na nadrozmernú batožinu. Príklady nadrozmernej batožiny sú: lyžiarsky výstroj a hudobné nástroje (odporúčame prepravu v ochrannom obale). Na prepravu bicyklov a ortopedických pomôcok sa vzťahujú osobitné pravidlá. Niektoré veci sú vylúčené z prepravy.

Ďalšie informácie o pravidlách a predpisoch týkajúcich sa prepravy batožiny v našich autobusoch nájdete v prepravných podmienkach.

   

Odporúčame zadať nadpočetnú a nadrozmernú batožinu už počas rezervácie. Ak by ste chceli batožinu pridať k svojej rezervovanej ceste neskôr, máte dve možnosti:

1) Do 15 minút pred odjazdom môžete na našej internetovej stránke „Zmeniť/stornovať rezerváciu“ alebo môžete rezerváciu stornovať v našich predajných miestach/cestovných kanceláriách/agentúrach, a následne vykonať novú rezerváciu so želanou batožinou. Postup je opísaný v našich Často kladených otázkach v časti „Môžem svoju rezerváciu zmeniť alebo stornovať?“.

2) Alternatívne môžete nadpočetnú alebo nadrozmernú batožinu pre svoju rezervovanú cestu oznámiť telefonicky nášmu zákazníckemu servisu. V takomto prípade závisí preprava od voľných kapacít v autobuse. Platba sa vykoná šoférovi.

   

Mnohé naše autobusy umožňujú prepravu bicykla štandardnej veľkosti a bez ďalších konštrukcií (max. hmotnosť 25 kg). Bicykel môžete pridať počas rezervácie za príplatok 9 € za kus. Počet bicyklov, ktoré si chcete zobrať, vyberiete pri výbere počtu cestujúcich. 

Bicykle sa prepravujú na nosičoch bicyklov. V osobitných prípadoch je preprava možná len vo vhodných obaloch v batožinovom priestore (napr. skladací bicykel). V takomto prípade musíte vopred zavolať zákazníckym službám a registrovať bicykel (pozri pravidlá pre špeciálnu batožinu).

Na overenie možnosti prepravy elektrického bicykla zavolajte zákazníckym službám na číslo +49 (0)30 300 137 300*.

   

Hudobné nástroje, ktoré nepresahujú hmotnosť a rozmery príručnej batožiny (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg), možno prepravovať bezplatne v priehradke pre cestujúcich namiesto bežnej príručnej batožiny. V priehradkách pre cestujúcich môžete mať uloženú buď príručnú batožinu, alebo hudobný nástroj.
Hudobné nástroje, ktoré sú väčšie ako rozmery príručnej batožiny ((42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg), sa považujú za nadrozmernú batožinu a musia sa prepravovať v batožinovom priestore vo vhodnom prepravnom obale. Odporúčame tvrdý obal na zamedzenie poškodeniu. V takomto prípade sa k rezervácii za každý kus účtuje príplatok 9 € a každý kus treba zaregistrovať najskôr 48 hodín pred odjazdom telefonicky u nášho tímu zákazníckych služieb: +49 (0)30 300 137 300*.
Hudobné nástroje a ich obaly väčšie ako 135 x 48 x 35 cm sú vylúčené z prepravy (napr. dvojité púzdra).

   

Z bezpečnostných dôvodov nepovoľujeme prepravu žiadnych zvierat v autobusoch. Výnimkou sú vodiace a slepecké psy, ktoré sprevádzajú cestujúcich so zdravotným postihnutím na základe predloženia príslušných osvedčení. Vodiace a slepecké psy sú prepravované bezplatne a treba ich zaregistrovať najmenej 36 hodín pred odjazdom na zákazníckej linke: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Naše autobusy cestujú podľa cestovného poriadku, ktorý musia dodržiavať. Žiaľ, nie je možné, aby šofér čakal na cestujúcich, ktorí meškajú. Preto vás prosíme, aby ste si vyhradili dostatok času a na zastávku autobusov prišli najmenej 15 minút pred odjazdom.

   

Žiaľ, nie je možné, aby ste do autobusu nastúpili alebo z neho vystúpili na inom mieste, aké ste si rezervovali. To sa vzťahuje aj na rôzne zastávky autobusov v jednom meste. Miesto alebo destináciu cesty môžete, samozrejme, zmeniť na našej webovej stránke, takže budete môcť nastúpiť alebo vystúpiť na želanej zastávke autobusov.

Upozorňujeme, že na niektorých cestách (dlhých menej ako 50 km a kratších ako 1 hodinu jazdného času) platí prevádzkový zákaz, takže nemôžeme predávať lístky. Preto na týchto zastávkach nie je možné nastúpiť do autobusu alebo vystúpiť z neho a spojesa nedajú rezervovať. Žiadame o pochopenie.

   

Všetky naše autobusy sú vybavené klimatizáciou, toaletou, lampami na čítanie a pohodlnými sedadlami. Navyše je v nich bezplatná sieť Wi-fi a v niektorých autobusoch nájdete aj zásuvky a mediálne stredisko s filmami a hudbou na vyžiadanie.

Poznámka: sieť Wi-fi funguje v skúšobnej prevádzke. Preto sa môže stať, že služba Wi-fi nebude dočasne počas cesty fungovať, lebo budete v oblasti, kde nie je dostupné bezdrôtové pokrytie, alebo nebude možné, aby všetci cestujúci používali sieť Wi-fi naraz. V zriedkavých prípadoch nebudú možno k dispozícii sieť Wi-fi ani zásuvky v autobuse, napr. v prípade náhradných autobusov, alebo ak ste si kúpili lístky, ktoré predávame pre svojich partnerov. Platí to pre autobusové spoje, ktoré prevádzkujú títo partneri: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG a Publicexpress GmbH.

   

Na niektorých cestách sú naplánované prestávky zodpovedajúce času jazdy a oddychu pre každú cestu. V zásade je naším cieľom dostať vás do destinácie čo možno najefektívnejšie, takže nemáme extra prestávky.

Fajčenie je v autobusoch zakázané, zakázané sú aj elektronické cigarety. Počas naplánovaných prestávok však môžete vyjsť z autobusu a urobiť si prestávku na fajčenie. Oznámte to šoférovi pred vystúpením z autobusu a počas prestávok/zastávok nechoďte ďaleko, inak by mohol odísť bez vás! Jednoducho sa opýtajte šoféra, ako dlho bude trvať čakanie na zastávke autobusov.

   

Diaľkové autobusy sú podobne ako osobné autá vybavené bezpečnostnými pásmi. Každé sedadlo je vybavené bezpečnostným pásom, ktorý musíte mať počas trvania cesty zapnutý.

Batožina, nadpočetná batožina a nadrozmerná batožina sa prepravujú v batožinovom priestore autobusu. Šofér zabezpečí efektívne a bezpečné naloženie batožiny. Príručnú batožinu by ste mali bezpečne uložiť do priehradiek nad sedadlami.

Vaša bezpečnosť je našou absolútnou prioritou. Všetky naše vozidlá a elektronické vybavenie v autobusoch sú testované TÜV a pravidelne absolvujú servis. Všetci naši šoféri sú špecializovaní na prepravu osôb a absolvujú pravidelné školenia. Naši šoféri musia bez výnimky dodržiavať zo zákona povinné doby oddychu a jazdy. Preto môžu byť na dlhších cestách v autobuse dvaja šoféri alebo majú naplánované zastávky. Ak autobus mešká oproti cestovnému poriadku, vo výnimočných prípadoch môžu byť potrebné neplánované medziprestávky. Ďakujeme za pochopenie.

Po ceste:

   

Ak ste v niektorom z našich autobusov niečo stratili alebo našli, jednoducho vyplňte formulár strát a nálezov alebo zavolajte na zákaznícku linku: +49 (0)30 300 137 300*.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku?

Vyplňte kontaktný formulár a napíšte doň otázku.Radi vám pomôžeme. Na našej zákazníckej linke sa s nami môžete kedykoľvek spojiť: +49 (0)30 300 137 300*

*(Miestne hovory z nemeckej pevnej linky. Hovory z mobilných telefónov môžu byť odlišné.)