O spoločnosti Flix

Podporujeme udržateľné a cenovo dostupné cestovanie pre každého

Stručne o spoločnosti Flix

Flix je popredná globálna spoločnosť v oblasti cestovných technológií, ktorej cieľom je poskytovať udržateľné a cenovo dostupné riešenia v oblasti cestovania a ktorá od svojho založenia ponúkla takéto riešenia viac ako 500 miliónom cestujúcich vo viac ako 40 krajinách na 4 kontinentoch prostredníctvom svojich značiek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Spoločnosť Flix vďaka obchodnému modelu s nízkym objemom aktív a inovatívnej technologickej platforme pre cestujúcich aj partnerov rýchlo dosiahla vedúce postavenie na trhu diaľkovej autobusovej dopravy v Európe, Severnej Amerike a Turecku a rýchlo expanduje do Južnej Ameriky a Ázie. Spoločnosť Flix sa zameriava na neustále rastúci trh diaľkových autobusov a vlakov, ktorý je podporovaný zvýšeným povedomím spoločnosti o životnom prostredí, a jej cieľom je dosiahnuť čisté nulové emisie z prevádzky v Európe do roku 2040 a na celom svete do roku 2050. Okrem toho sa spoločnosť Flix zaviazala k iniciatíve Science Based Targets (SBTi), ktorá je všeobecne uznávaným vedeckým rámcom a stanovuje krátkodobé ciele na zníženie nášho dopadu na životné prostredie už do roku 2032.  Viac informácií nájdete tu!
 

Kľúčové fakty a údaje

40+

krajín na 4 kontinentoch

8,000+

destinácií

500+

miliónov cestujúcich od uvedenia na trh

1,000+

autobusových partnerov

5,000+

autobusov na cestách

10+

vlakov FlixTrain v Nemecku

25+

pobočiek

5,500+

zamestnancov

100+

národností

Obchodný model spoločnosti Flix

Vysoko škálovateľná technologická platforma spoločnosti Flix, ktorá je základom jej obchodného modelu, je prispôsobená na poskytovanie najlepších výsledkov vo svojej triede cestujúcim aj partnerom. Spoločnosť Flix kombinuje plánovanie siete, marketing a cenotvorbu a využíva pri tom inovatívne riešenia, ktoré umožňujú pohodlné, udržateľnejšie a cenovo dostupné cestovanie po celom svete. Prostredníctvom svojej technologickej platformy a používateľsky prívetivej aplikácie vytvára spoločnosť Flix cestovný zážitok prispôsobený potrebám cestujúcich a spája cestujúcich s miestnymi autobusovými partnermi zaisťujúcimi dopravu. Súčasne ponúka moderný vozový park, ktorý zodpovedá najprísnejším bezpečnostným normám. Vďaka tomuto obchodnému modelu, v ktorom nie sú potrebné žiadne aktíva, sa z európskeho start-upu stal popredný a celosvetovo rastúci šampión v oblasti cestovných technológií. 

Udržateľné cestovanie

S priemerným emisným faktorom 27,8 g CO₂ na osobokilometer môže cestovanie autobusom FlixBus v Európe znížiť uhlíkovú stopu minimálne päťkrát v porovnaní s jazdou autom a desaťkrát v porovnaní s leteckou dopravou, pričom výkony sú takmer také dobré ako v prípade medzimestských vlakov.*

Voľbou služieb spoločnosti Flix namiesto iných dopravných prostriedkov, ktoré podľa vedeckých výskumov vypúšťajú viac CO₂ na osobokilometer, cestujúci spoločnosti Flix v roku 2024 zabránia emisiám približne 1,5 milióna ton CO₂. 

Tento výpočet sa riadi usmerneniami Svetovej obchodnej rady pre udržateľný rozvoj (WBCSD) a využíva údaje z prieskumov medzi zákazníkmi po jazde, prevádzkové ukazovatele a emisné faktory z analýzy Flix 2021 Well-to-Wheel. Spoločnosť Flix si je vedomá problémov pri vytváraní spoľahlivých alternatívnych scenárov vrátane nízkej miery odpovedí na prieskumy a neúplných údajov o spotrebe paliva od autobusových partnerov. S cieľom zabezpečiť dôveryhodnosť spoločnosť použila konzervatívne prístupy a zohľadnila možný opätovný nárast vplyvov. Túto metodiku preskúmala a schválila externá audítorská spoločnosť v roku 2023. Keďže metodika prijatá v roku 2024 je rovnaká ako v minulom roku, v roku 2024 nebolo získané žiadne dodatočné overenie externou spoločnosťou.

Viac informácií je k dispozícii v Metodike predchádzania emisiám pre rok 2024.

V súlade so svojou víziou udržateľnosti v diaľkovej doprave chce spoločnosť Flix dosiahnuť čisté nulové emisie z prevádzky v Európe do roku 2040 a na celom svete do roku 2050. Okrem toho sa spoločnosť Flix zaviazala k iniciatíve Science Based Targets (SBTi), ktorá predstavuje všeobecne uznávaný vedecký rámec a stanovuje krátkodobé ciele na zníženie nášho dopadu na životné prostredie už do roku 2032. V apríli 2024 SBTi tieto ciele potvrdila, čím uznala, že stratégia spoločnosti Flix je v súlade s globálnymi klimatickými cieľmi. Viac informácií nájdete tu.

Príbeh technológií Flix

Zložitosť pozemnej dopravy na veľké vzdialenosti si vyžaduje vysoko sofistikované technologické riešenie, ktoré spoločnosť Flix poskytuje prostredníctvom vlastného a škálovateľného technologického portfólia. Vysoko škálovateľná technologická platforma spoločnosti Flix je základom nami ponúkaných služieb a funguje ako zotrvačník, ktorý sa sám udržiava v behu a ktorý je prispôsobený na poskytovanie najlepších výsledkov vo svojej triede cestujúcim aj partnerom. Zjednodušený proces rezervácie umožňuje zákazníkom jednoduchú navigáciu prostredníctvom platformy a používateľsky prívetivej aplikácie, výber v rámci siete s vysokou frekvenciou a hustotou, prijateľné ceny a konzistentné vysokokvalitné služby. Cestujúci môžu využiť pohodlný komplexný proces rezervácie od vyhľadania konkrétnej cesty, cez výber spojení a doplnkových služieb na palube až po platbu prostredníctvom bezproblémovo integrovaných platobných riešení. 

Partneri získajú prístup k novej báze zákazníkov, ďalší stabilný a predvídateľný tok príjmov, možnosť rozhodovať sa na základe údajov, optimálne využitie zdrojov a úsporu nákladov prostredníctvom platformy spoločnosti Flix. Tieto vlastnosti sú dôkazom, že spoločnosť Flix má vedúce postavenie v oblasti cestovania s využitím technologických riešení a že poskytuje bezkonkurenčný úžitok cestujúcim aj partnerom. Jednou z hlavných strategických priorít spoločnosti Flix je škálovateľnosť aplikácií umelej inteligencie a strojového učenia s cieľom zabezpečiť používateľom prvotriedny zážitok.

495+ M

Viac ako 495 miliónov miest na sedenie denne spravovaných naším systémom založeným na umelej inteligencii

1.2 M

Približne 1,2 milióna ciest denne

44+ M

Každý deň sa v priemere optimalizuje viac ako 44 miliónov miest na sedenie

Značky skupiny Flix

Vďaka svojmu obchodnému modelu efektívneho využívania aktív skupina prevádzkuje značky zamerané na spotrebiteľov, ako sú FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a kultový Greyhound v Severnej Amerike.

Vedenie spoločnosti Flix

André Schwämmlein, zakladateľ a generálny riaditeľ

André Schwämmlein, zakladateľ a generálny riaditeľ

Globálne obchodné a komerčné funkcie

André Schwämmlein je spoluzakladateľom a výkonným riaditeľom spoločnosti Flix. Jeho viera v alternatívnu, udržateľnú hromadnú dopravu ho inšpirovala k tomu, aby v roku 2009, keď pôsobil ako konzultant v spoločnosti Boston Consulting Group (BCG), diskutoval so ostatnými spoluzakladateľmi o možnosti deregulovaného trhu a následne v roku 2011 založil spoločnosť Flix. Ako generálny riaditeľ spoločnosti Flix vedie Schwämmlein spoločnosť k naplneniu vízie umožniť svojim zákazníkom poznať svet. Pod jeho vedením sa spoločnosť Flix stala jednoznačným lídrom na globálnom trhu vo všetkých hlavných geografických oblastiach a expandovala do mnohých krajín. Je tiež aktívnym členom dozorných rád spoločností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členom Strany zelených v Nemecku.

Daniel Krauss, zakladateľ a riaditeľ IT

Daniel Krauss, zakladateľ a riaditeľ IT

Technológie a ľudia/ľudské zdroje    

Daniel Krauss riadi ako riaditeľ IT (CIO) a riaditeľ ľudských zdrojov (CHRO) v spoločnosti Flix technológie a ľudí. Spolu s ostatnými spoluzakladateľmi vytvoril spoločnosť Flix ako poskytovateľa medzinárodnej dopravy. Krauss je tiež investorom a členom poradných rád v spoločnostiach ako napr. Baby1one a uvex. Je presvedčený, že vzdelanie, podnikanie a inovácie môžu výrazne zlepšiť spoločnosť. Často prednáša na Univerzite Friedricha Alexandra v Erlangene-Norimbergu a je zakladajúcim partnerom iniciatívy FightBack, ktorá podporuje zmeny smerom k udržateľnejšej spoločnosti. Je tiež aktívnym akcionárom najväčšej nemeckej mimovládnej organizácie pre vzdelávanie v oblasti podnikania STARTUP TEENS, ako aj spoluakcionárom a správcom univerzity CODE. 

Benjamin Gubitz, finančný riaditeľ

Benjamin Gubitz, finančný riaditeľ

Finančné a právne pozície

Benjamin Gubitz nastúpil do spoločnosti Flix v roku 2015 a začiatkom januára 2025 prevzal pozíciu finančného riaditeľa (CFO) spoločnosti Flix. Na svojej pozícii je zodpovedný za všetky finančné a právne funkcie v spoločnosti Flix. Predtým, ako sa stal finančným riaditeľom, zastával Benjamin Gubitz v spoločnosti Flix rôzne vedúce pozície, kde bol zodpovedný za oblasť kontroly a vzťahov s investormi. Počas svojho pôsobenia v spoločnosti zohral dôležitú úlohu pri uzatváraní rôznych finančných transakcií, vybudoval tím skupinovej kontroly a pracoval na mnohých projektoch fúzií a akvizícií, okrem iného na kúpe spoločnosti Greyhound Lines v roku 2021. Pred nástupom do spoločnosti Flix pôsobil ako projektový vedúci v spoločnosti BCG. Benjamin Gubitz je držiteľom titulu PhD. z politických vied.

Max Zeumer, obchodný riaditeľ

Max Zeumer, obchodný riaditeľ

Dopyt a nové trhy

Max Zeumer, obchodný riaditeľ, začal svoju kariéru v spoločnosti Flix začiatkom roka 2015 a odvtedy úspešne riadi medzinárodné trhy. Ako obchodný riaditeľ viedol globálnu expanziu so zameraním na Severnú Ameriku a rozvíjajúce sa trhy, ako sú Brazília, Čile a India, a zároveň dohliadal na globálny komerčný marketing a riadenie príjmov. S rôznorodým akademickým vzdelaním vrátane informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School zdokonaľoval svoje zručnosti ako konzultant v spoločnosti Boston Consulting Group, kde čoskoro objavil svoju vášeň pre premenu tradičných odvetví prostredníctvom digitalizácie. Jeho odhodlanie podporovať cezhraničnú spoluprácu a súčinnosť má významný vplyv na pretváranie globálneho odvetvia cestovného ruchu prostredníctvom digitalizácie.

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ

Dodávateľský reťazec a európske trhy

Fabian Stenger, prevádzkový riaditeľ skupiny, začal svoju kariéru v spoločnosti Flix v roku 2013 a úspešne rozvíjal trh v Nemecku a neskôr aj v severnej a východnej Európe. Ako prevádzkový riaditeľ vedie Stenger od apríla 2022 európsky autobusový podnik a dohliada na dodávateľskú stránku globálnej činnosti, riadi plánovanie siete, riadenie partnerov vrátane transformácie vozového parku, prevádzku a služby zákazníkom. Vďaka skúsenostiam zo začiatku kariéry v spoločnosti Bain & Co. a akademickému vzdelaniu z univerzity v St. Gallen vo Švajčiarsku, ako aj viac ako desaťročným skúsenostiam v spoločnosti Flix, je jeho strategické vedenie a záväzok k udržateľnosti hnacou silou úspechu spoločnosti Flix a formuje jej budúcnosť a globálny vplyv. 

*Údaje pochádzajú z vlastného výpočtu, analýzy atmosfair, UBA 2023, US EPA 2024. Viac informácií nájdete v Metodike predchádzania emisiám spoločnosti Flix pre rok 2024.