
Ak máte ťažkosti s touto webovou stránkou, zavolajte nám na +421 233 418 321 alebo použite FlixBus Google Assistant App.
Autobusová doprava musí byť dostupná čo najviac ľuďom. O tom sme presvedčení, a preto robíme všetko, čo je v našich silách, aby boli naše autobusy čo najpríjemnejšie pre ľudí s obmedzenou pohyblivosťou. Ak máte dočasné alebo trvalé obmedzenie, chceme vám poskytnúť čo najlepší servis. Nezáleží na tom, či cestujete s invalidným vozíkom, potrebujete pomoc svojho sprievodného psa alebo ste v čase cesty tehotná – my sme pripravení, môžete sa na nás spoľahnúť. Máte otázky? Tu dostanete ihneď konkrétne odpovede.
Cestujúci odkázaní na invalidný vozík sú v našich autobusoch srdečne vítaní.
Pre cestujúcich autobusom s invalidným vozíkom v batožinovom priestore:
Ak je vaša mobilita obmedzená a môžete samostatne alebo s pomocou sprievodnej osoby nastúpiť a vystúpiť, môžete cestovať všetkými spojmi FlixBus. Váš invalidný vozík musí byť skladací, aby ho šofér mohol odložiť do batožinového priestoru autobusu.
Pre cestujúcich autobusom s invalidným vozíkom v priestore pre cestujúcich:
Ak chcete v autobuse cestovať v invalidnom vozíku, je potrebné vopred si so zákazníckym servisom vyjasniť, či je možné na želanom autobusovom spoji cestovať v invalidnom vozíku. FlixBus má momentálne obmedzený počet autobusových spojov, na ktorých je dostupná takáto možnosť. Závisí to od použitého autobusu a podmienok dostupnosti infraštruktúry na zastávkach.
V prípade cestujúcich autobusom s invalidným vozíkom v priestore pre cestujúcich musí invalidný vozík spĺňať tieto normy:
Upozorňujeme, že z týchto ustanovení nemôžeme udeliť žiadne výnimky. Ak šofér zistí, že cestujúci chce cestovať s invalidným vozíkom, ktorý nezodpovedá týmto podmienkam, šofér je oprávnený z bezpečnostných dôvodov odmietnuť prepraviť tohto cestujúceho.
Preprava skladacieho invalidného vozíka, resp. pomôcok na chodenie a iných pomôcok je u nás bezplatná. Tieto pomôcky sa umiestňujú do batožinového priestoru.
V záujme overenia možnosti prepravy prosíme cestujúcich, aby pred rezerváciou nášmu zákazníckemu servisu oznámili presný typ invalidného vozíka alebo iných pomôcok na chodenie:
Radi pre vás overíme dostupnosť tejto možnosti.
Príďte v deň cesty na zastávku o niečo skôr a informujte šoféra o tom, že potrebujete pomoc. Okrem toho môžete využiť možnosť nastúpiť do autobusu skôr a vybrať si miesto.
Určité osoby s obmedzenou pohyblivosťou alebo so zdravotným postihnutím sú nútené cestovať so sprievodcom. Pre túto potrebu máme plné pochopenie, preto cestuje vaša sprievodná osoba zadarmo.
Šoférovi musíte predložiť doklad, z ktorého vyplýva, že ste odkázaní na sprievodcu. V tomto doklade musí byť potvrdené, že osoba so zdravotným postihnutím alebo obmedzenou pohyblivosťou je odkázaná na stáleho sprievodcu.
Potrebné je predložiť tieto doklady:
1. krok: Spojte sa priamo s naším zákazníckym servisom na rezerváciu cesty so sprievodcom:
Kedy? Najmenej 36 hodín pred odjazdom a počas našej pracovnej doby
Ako? Svoju žiadosť nám môžete podať telefonicky na čísle +421 233 418 321 alebo prostredníctvom nášho kontaktného formuláru na webovej stránke www.flixbus.sk. Tam si vyberte tému „Cestujúci so zdravotným postihnutím“.
Pracovná doba: 24 hodiín denne, 7 dní v týždni v angličtině. Pre telefonickú komunikáciu v slovenskom jazyku sme pre Vás k dispozícii od 8:00 do 22:00 hod.,7 dní v týždni. Písomné žiadosti spracovávame od pondelka do piatku od 9:00 do 17:00 hod.
2. krok: Ukážte v deň cesty doklad, ktorý potvrdzuje, že potrebujete sprievodcu (pozri predchádzajúce vyhlásenie).
Príďte v deň cesty na zastávku o niečo skôr a informujte šoféra o tom, že potrebujete pomoc. Okrem toho môžete využiť možnosť nastúpiť do autobusu skôr a vybrať si miesto.
Vodiaci alebo asistenčný pes je v našich autobusoch FlixBus, samozrejme, vítaný. Naše služby:
Pozor: Vstup do autobusov pre psov je možný výhradne pre osoby so zdravotným postihnutím alebo s obmedzenou pohyblivosťou. Máme radi zvieratá, aj tak však v našich autobusoch nesmú cestovať iné zvieratá ako vodiace a asistenčné psy.
Musíte predložiť dôkaz o tom, že váš pes absolvoval uznaný výcvik vodiaceho psa.
1. krok: Spojte sa priamo s naším zákazníckym servisom na rezerváciu cesty s vodiacim psom:
Kedy? Najmenej 36 hodín pred odjazdom a počas našej pracovnej doby
Ako? Svoju žiadosť nám môžete podať telefonicky na čísle +421 233 418 321 alebo prostredníctvom nášho kontaktného formuláru na webovej stránke www.flixbus.sk. Tam si vyberte tému „Cestujúci so zdravotným postihnutím“.
Pracovná doba: 24 hodiín denne, 7 dní v týždni v angličtině. Pre telefonickú komunikáciu v slovenskom jazyku sme pre Vás k dispozícii od 8:00 do 22:00 hod.,7 dní v týždni. Písomné žiadosti spracovávame od pondelka do piatku od 9:00 do 17:00 hod.
2. krok: V deň cesty musíte predložiť doklad, ktorý potvrdzuje, že váš pes absolvoval uznaný výcvik vodiaceho alebo asistenčného psa.
So svojím vodiacim psom Dymom cestujem pravidelne medzi mestami Quimper a Lyon. Podľa francúzskych právnych predpisov musia všetky dopravné podniky akceptovať vodiace psy pre zrakovo postihnuté osoby, niekedy to však musím vysvetľovať, lebo ľudia to dobre nepoznajú. Vo FlixBuse som s tým nikdy nemal problém a šoféri sú veľmi milí. Len jediný raz bol iný cestujúci v autobuse nepríjemný, myslím si však, že nepochopil, že Dymo je vodiaci pes. Vo Francúzsku je len 1500 vodiacich psov a musím pravidelne vysvetľovať, čo je to vodiaci pes. Už som si zvykol.
Treba vždy plánovať dopredu! Cestu si treba rezervovať vopred cez zákaznícky servis. A nesmiete zabudnúť na to, nakŕmiť psa pred cestou. Na prestávkach nechám svojho psa, aby si vybavil, čo potrebuje. Šofér nás často kontroluje, či je všetko v poriadku a či nemáme problém vrátiť sa. Aj miesto na sedenie je zvolené rozumne. Dymo je labrador a potrebuje miesto. Počas cesty spí múdro v uličke. Odporúčam vybrať si miesta, ktoré sú priamo za zadnými dverami. Cestujúci v prednej časti autobusu tak na prestávkach nebudú psom rušení.
Raz som s FlixBusom išiel z Paríža do Prahy a namiesto Dyma som ako sprievodcu zobral syna. Sprievodca cestuje v takýchto prípadoch s FlixBusom zadarmo. Postup je rovnaký: musíte zavolať na zákaznícky servis a na cestu si musíte zobrať preukaz osoby so zdravotným postihnutím.
Áno, o pár týždňov pôjdem znovu do Lyonu na deň otvorených dverí na škole pre vodiace psy. Tam zastupujem Association des maîtres de chien-guide à Lyon (Združenie cvičiteľov vodiacich psov v Lyone). Dymo a ja sme sa už na našu cestu s FlixBusom pripravili.
Tehotné zažívajú niekedy počas cesty ťažkosti – najmä na konci tehotenstva. Ak si kladiete túto otázku: tehotné nemajú zakázané cestovať autobusom. Platí to, samozrejme, len vtedy, keď neexistujú osobitné medicínske dôvody proti ceste.
Výhody pre tehotné pri ceste s FlixBusom:
Tiež je dôležité vedieť, že na dlhších cestách sú pravidelné prestávky na diaľničných odpočívadlách. Zvyčajne je prestávka každé 2 hodiny.
Želáme vám príjemnú cestu našimi autobusmi! V prípade ďalších otázok si pozrite naše FAQ alebo sa spojte priamo s našim zákazníckym servisom na čísle +421 233 418 321.